Λαϊκό πανηγύρι… στις 9 τ’ Απρίλη…

Τι είναι οι περιβόητες φοιτητικές εκλογές (σε πολλή απλή προσέγγιση);

Τυπικά: οι φοιτητές (που απαρτίζουν το φοιτητικό σύλλογο) καλούνται με μυστική ψηφοφορία να εκλέξουν τους αντιπρόσωπούς τους στο Διοικητικό Συμβούλιο του συλλόγου και κατ’ επέκταση στη Συνέλευση της Σχολής, στη Σύγκλητο και στα άλλα όργανα συνδιοίκησης του Πολυτεχνείου.

Ουσιαστικά: απίστευτο πανηγύρι (ανάλογο αυτού που γίνεται το Δεκαπενταύγουστο στο χωριό μου), όπου συναντά κανείς περισσότερους φοιτητές απ’ ότι στα μαθήματα στη σχολή, ακόμη και αυτά της πρώτης βδομάδας κάθε εξαμήνου (όπως στο πανηγύρι βλέπεις όλους τους συγχωριανούς σου που ούτε το Πάσχα στην εκκλησία δε βλέπεις), όπου λαμβάνουν χώρα διάφορα κοινωνικό-αθλητικό-πολιτιστικά δρώμενα, δηλαδή γνωρίζεις πολλούς νέους φίλους και πολλές νέες ελεύθερες και ωραίες φίλες έτοιμες για όλα (όπως στο πανηγύρι γνωρίζεις διάφορους συγχωριανούς σου που δεν είχες ποτέ ξαναδεί), παρακολουθείς αγώνες ή απλώς ξαφνικά στιγμιότυπα πυγμαχίας, ελεύθερης πάλης, παγκρατίου, ρίψης ποικιλίας αντικειμένων (όπως στο πανηγύρι παίζεις μπάλα μαζί με τα υπόλοιπα παιδιά από 5 έως 50 χρονών και βάλε), απολαμβάνεις τις πολύχρωμες αφίσες, που καλύπτουν κάθε τετραγωνικό χιλιοστό τοίχου, τα διακριτικά αφισετάκια, τα ασπρόμαυρα φυλλάδια που πέφτουν στα χέρια σου βροχή, αλλά ικανοποιείς και την ακοή σου με τις άναρθρες κραυγές και τα άλλοτε κοινότυπα και άλλοτε εφευρετικά συνθήματα και στιχάκια που ηχούν ως background noises στο σκηνικό (όχι, στο πανηγύρι δεν έχει εκθέσεις έργων τέχνης, έχει όμως μουσική, πολλή μουσική – κλαρίνα και άγιος ο Θεός).

Μία διαδικασία, λοιπόν, που είναι πολλή σημαντική, που μας δίνει το δικαίωμα να εκφραστούμε επί μιας σειράς ζητημάτων που μας αφορούν και μας επηρεάζουν, που θα έπρεπε να αποτελεί το επιστέγασμα της συνολικής δραστηριότητάς μας και της γενικής διαχρονικής μας συμπεριφοράς, που θα έπρεπε να την εκλαμβάνουμε ως ευθύνη και όχι ελαφρά τη καρδία, αντιμετωπίζεται σαν ένα πανηγυράκι, σαν άλλη μια βραδιά στα μπουζούκια, σαν ένα λαϊκό γλέντι, σα μια βόλτα στο στριπτιτζάδικο. Ξαφνικά, ανακαλύπτεις το κρυφό σου, μέχρι τώρα, ταλέντο να γίνεσαι αγαπητός αμέσως και να κάνεις γρήγορα φίλους και φίλες. Βαριέσαι να σε καλημερίζουν και να καλημερίζεις, να ανταλλάσεις χειραψίες, να δέχεσαι αγκαλίτσες και ματς-μουτς από τρυφερές, ελαφρά ντυμένες κοπελίτσες. Μπροστά σου ο τύπος με το ΑΧΕ μοιάζει κακέκτυπο και ο Ρουβάς απλό μαθητούδι. Το ΕκΛοΓεΣ ΕφΕκΤ είναι το πλέον ισχυρό, είναι δίχως άλλο η κυρίαρχη «επίδραση».

Ωστόσο, έχει και αυτό την απλούστατη εξήγηση του. Από τη στιγμή που ολόκληρη τη χρονιά το καλύτερο που έχουν να προσφέρουν στους απλούς φοιτητές οι μεγάλες παρατάξεις είναι φτηνότερες εξόδους στα μπουζούκια και πάρτυ στα κλαμπάκια, ενώ οι μικρότερες αυγά και ξύλο (οι όποιες εξαιρέσεις απλά επιβεβαιώνουν τον κανόνα), τι διαφορετικό θα μπορούσε να περιμένει κανείς στις εκλογές; Δεν πρέπει όμως, σε καμία περίπτωση, να πέφτουμε στην παγίδα και να τους θεωρούμε άχρηστους και ανίκανους, τουλάχιστον όχι όλους. Κι αυτό γιατί τη δουλειά τους την πετυχαίνουν μια χαρά, χωρίς καν να τους παίρνουμε χαμπάρι πολλές φορές… Προωθούν και στηρίζουν τη θέση τους, ενώ δίνουν θεάματα στο λαό (φοιτητές) και σπάνια λίγο άρτο (πολιτική δράση), μόνο αν είναι αρεστός και εμπορικός. Επακόλουθο, λοιπόν, και οι ίδιες οι εκλογές, που εκ φύσεως προσελκύουν πιο πολύ κόσμο, να καταλήγουν μεθοδευμένα όπως περιέγραψα παραπάνω. Έτσι, τα κριτήρια που βάζεις για την επιλογή της ψήφου είναι

σε ποιο πάρτυ πέρασες πιο γαμάτα, ποιος σου έδωσε τις πιο καλές σημειώσεις, ποιος σου σφύριξε τις

προεκλογικες υποσχεσεις με νόημα και περιεχόμενο

απαντήσεις στις εξετάσεις ή στις έστειλε με sms και ποιος έχει τις καλύτερες γκόμενες, λες και

διαλέγεις ποιο CD θα αγοράσεις και τι

μουσική θα ακούσεις με βάση τις αφίσες που το διαφημίζουν (είχα και κάτι άλλο στο νου μου, αλλά κρατάμε ένα κάποιο στοιχειώδες επίπεδο…).

Το γεγονός όμως είναι ότι η τελική απόφαση είναι προσωπική επιλογή του καθενός, οπότε επαφίεται στην κρίση του. Συνεπάγεται δηλαδή ότι είναι καθαρά ατομική ευθύνη η τελική επιλογή, που έχει ωστόσο το παράδοξο να επηρεάζει άμεσα όχι μόνο τον ίδιο, αλλά και τους γύρω του (επί του προκειμένου όλη τη σχολή και όχι μόνο…). Όσο πιο στενόμυαλα όμως το δει κανείς, τόσο περισσότερο αυθαίρετη θα είναι η επιλογή και η γενικότερη στάση του. Άλλωστε, πολιτικά ενεργός και συνειδητοποιημένος δε σημαίνει ψηφίζω στις εκλογές και τέλος. Σημαίνει δραστηριοποιούμαι και συμμετέχω όπως και όσο πιο πολύ μπορώ συνεχώς. Και ως δράση -αντίδραση- στην καλοστημένη πανήγυρη των εκλογών θα πρότεινα την αντίστοιχη από μέρους μας για τα πανηγύρια στάση και διάθεση, όχι απέναντι στην ευθύνη της προσωπικής επιλογής, αλλά απέναντι στους πανηγυρτζήδες και στην κοροϊδία τους.

Υ.Γ. Στις κοπελίτσες που γίνονται ξαφνικά τρυφερές μαζί σου επιδιώκοντας την ψήφο σου, ζήτα τους να βγείτε για καφέ ή και πολλά περισσότερα (στις εκλογές και στο σεξ όλα επιτρέπονται, φαντάσου αν τα συνδυάσεις πόσο εκρηκτικό αποτέλεσμα προκύπτει…).

4 Σχόλια

  1. Και για να μην νομίζουν κάποιοι…για εξήγησε από που είναι αυτή η φωτό που έβαλες!!!

  2. Η φωτογραφία, μικρή λουλού, είναι από μία υποψήφια στις εκλογές στο Βέλγιο, την Τάνια, η οποία για να ειρωνευτεί ένα αντίπαλο κόμμα που υποσχέθηκε 40 000 νέες θέσεις εργασίας, υποσχέθηκε να κάνει αυτό που βλέπεται στη φωτό σε όσους δηλώσουν στην ιστοσελίδα της ότι το επιθυμούν… Μάλιστα, για να μην είναι σαθρός και παραπλανητικός ο λόγος της, πέρα από τη γυμνή φωτογράφιση που έκανε, υπολόγισε ότι θα χρειάζεται να κάνει 80 »δουλειές» τη μέρα και ότι θα χρειαστεί συνολικά 500 μέρες… Τελικά, για τους περίεργους, δεν εξελέγη…

  3. Λέτε να δώσαμε ιδέες στις παρατάξεις της σχολής μας…?!!?

  4. Μήπως αυτή η Τάνια,πήρε την ιδέα από τις παρατάξεις μας;

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: