Ο δαίμονας του τυπογραφείου

Πρόσφατα είχαμε μια μεγάλη επιτυχία των φοιτητών της σχολής μας. Όχι,δε βρήκαν όλα τα λεφτά για την εκδρομή του 3ου έτους, ούτε καταργήθηκαν οι στατικές (ο καθένας με τα προβλήματά του σωστά;). Είχαμε μια επιτυχία σε ενα θέμα φαινομενικά τόσο ασήμαντο, αλλά κατά βάθος τόσο σημαντικό… Οι συμφοιτητές μας, λοιπόν, μετά από κινητοποίηση και συλλογή υπογραφών (μεγάλο όπλο όταν το χρησιμοποιείς σωστά) κατάφεραν να αναγκάσουν τη διοίκηση της σχολής να διανέμονται με έξοδα της σχολής και όχι των φοιτητών, όπως γινόταν μέχρι πρόσφατα, οι σημειώσεις που ήταν διαθέσιμες για το μάθημα της υδραυλικής. Μπορεί να έχουμε να κάνουμε με 100-200 σελίδες αλλά το θέμα πάει πιο βαθειά.

Πρώτο και βασικότερο, έχουμε παρατηρήσει τον τελευταίο καιρό σε αρκετά μαθήματα (υδραυλική,αλληλεπίδραση εδάφους κατασκευής, ειδικά γεωτεχνικά έργα, ειδικά θέματα θεμελιώσεων) έγγραφο υλικό του μαθήματος να μη μοιράζεται στους φοιτητές τυπωμένο, αλλά να ζητείται από τους φοιτητές να το τυπώσουν ΜΕ ΔΙΚΑ ΤΟΥΣ ΕΞΟΔΑ. Δεύτερον, εντάξει να έχουμε να κάνουμε με υλικό το οποίο δίδεται επιπλέον των συγγραμάτων που μοιράζονται (επιπλέον λυμένες ασκήσεις, βοηθήματα και άλλα πολλά). Εδώ μιλάμε για το κύριο υλικό του μαθήματος, το κύριο σύγγραμμα, για το οποίο δικαιολογούνται κάποια χρήματα από τον προυπολογισμό της σχολής. Δηλαδή, δε μας δίνουν καν το κύριο σύγγραμμα! Γιατί να τα τυπώνουμε εμείς; Είναι αυτό δωρεάν παιδεία;

 

Έχουμε δηλαδή τα εξής προβλήματα:

· Το πλήθος των σελίδων δεν είναι 100, αλλά σε περιπτώσεις αθροιστικά μπορεί να φτάσει τα πολλά ντοσιέ άρα το κόστος δεν είναι αμελητέο, ακόμα και για το επιπλέον υλικό

· Δε δίδονται χρήματα για τα κύρια συγγράματα-πού πάνε αυτά τα λεφτα που δικαιολογεί το βασικό σύγγραμμα;

· Μεταβίβαση του κόστους του κύριου συγγράματος στο φοιτητή (bye bye βοηθήματα!)+ΠΛΑΣΜΑΤΙΚΗ ΔΩΡΕΑΝ ΠΑΙΔΕΙΑ

· Ο φοιτητής είναι αναγκασμένος να σπαταλάει χρόνο να τυπώνει (μικρότερης σημασίας)

Καλούμε τους συμφοιτητές, όπου παρατηρούν τέτοια φαινόμενα, να πιέζουν τους αντίστοιχους καθηγητές να δίνουν, αν όχι κανονικά συγγράμματα (το οποίο έχει παραμεληθεί ακόμα και σε σημαντικά μαθήματα, ενώ σε μαθήματα που παρακολουθούν 2 φοιτητές ή και δε συγκεντρώνουν κανένα φοιτητή, δίδονται φοβερά βιβλία!), τουλάχιστον να τυπώνει η σχολή το υλικό που μας δίνουν. Δε σώζεται η σχολή με το να γλυτώσουν το τύπωμα των σημειώσεων. Η αλλαγή των όρων της δωρεάν παιδείας μπορεί να αλλάξει από πολλά πράγματα και ένα είναι και το θέμα των συγγραμάτων. Άρα, δεν πρέπει να το παραβλέπουμε αν θέλουμε πραγματικά ποιοτική και δωρεάν παιδεία.

Τέλος, και πάλι μπράβο στους συμφοιτητές μας για αυτή την επιτυχία, η οποία πρέπει να γίνει παράδειγμα όλων για το ότι με κινητοποίηση όλων μας τα πράγματα μπορούν να αλλάξουν.

6 Σχόλια

  1. Τα πράγματα μπορουν να αλλάζουν!!!

    οι σημειώσεις της υδραυλικης μας δειχνούν οτι όταν οι φοιτητες παλεύουν κατι συλλογικά και οργανωμένα τοτε το καταφέρνουν!!!! Και επειδή μας ανοιξε η όρεξη σκεφτείτε:
    ->Γιατί να παίρνουμε τα παλιά θέματα από τα πρασινομπλε περιπτερα και να μη τυπώνονται-διανέμονται απή τη σχολή όπως θα έπρεπε?
    ->Γιατί να δώσουμε απο τη τσέπη μας 500 ευρώ για μια εκπαιδευτική εκδρομή?
    Είναι χρέος όλων μας να διεκδικούμε καθημερινά ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΩΡΕΑΝ ΠΑΙΔΙΑ ΣΤΗ ΠΡΑΞΗ.

  2. Click to access announcement_010208_2.pdf

    Στο παραπάνω σύνδεσμο θα δεις ότι το θέμα με τα παλαιά θέματα εξετάσεων έχει θιχτεί στη γραμματεία αλλά από απάντηση…(βρίσκεται στο ίδιο σημείο με την απαίτηση για κεντρική διανομή συγγραμμάτων).

    Ετσι και δωθούν θέματα εξετάσεων,
    το τελικό αποτέλεσμα θα είναι οι παρατάξεις που ακολουθούν αυτή την τακτική,να χάσουν το βασικό δόλωμα προσέλκυσης φοιτητών.Τόσος κοσμάκης έχει υποχρεωθεί επειδή πήρε παλαιά θέματα και σημειώσεις στυλ Χριστίνας…Θα πάψει να υπάρχει η εξάρτηση!

    Οσο για το θέμα της χρηματοδότησης των εκδρομών,η πηγή του προβλήματος είναι η συνεχής μείωση της χρηματοδότησης από το κράτος.

    Και όπως είπες και εσύ,
    τώρα που γυρίζει ,δεν πρέπει να αφήσουμε το θέμα να κρυώσει.
    Πρέπει να πιέζουμε,για να αλλάξουμε τα πράγματα μέσα στη σχολή.Υπάρχουν πολλά προβλήματα που χρειάζονται λύση και παίρνουν λύση.

  3. Η προσπάθεια για το δωρεάν μοίρασμα των συγγραμάτων είναι αξιέπαινη. Ωστόσο το πρόβλημα της φαινομενικής ‘δωρεάν’ παιδείας είναι πολύ πιο σύνθετο, και περιλαμβάνει τόσο τις πρόσθετες ή πιο βασικές σημειώσεις που δεν μοιράζονται, όσο και τις σημειώσεις που ‘αναπληρώνονται’ από τα κόμματα με προφανή λόγο, καθώς και τα όποια βοηθήματα (λέγε με Γκαρούτσο), χωρίς τα οποία δεν μπορείς να περάσεις αρκετά μαθήματα (μηχανική Ι κ.ο.κ).

    Η προσπάθεια των φοιτητών και η συνεχής τους πίεση απέναντι σε ένα σύστημα που τους θέλει αδρανείς και με μόνη πολιτική ιδιότητα την περιοδική ελαφρά τη καρδία ψήφο στον πιο εξυπηρετικό δεν πρέπει να σταματήσει. Πρέπει να παλέψουμε, να απαιτήσουμε όλοι ενωμένοι, ανεξαρτήτως ιδεολογικοπολιτικής κοσμοθεωρίας, για τη βελτίωση των υποδομών και των συνθηκών του μαθήματος. Εν τέλει, αυτή η ανυποταξία και η αγωνιστικότητα θα μας μείνει και εκτός σχολής – ‘δώρο’ που θα μας συντροφεύει σε όλη μας τη ζωή, όπου λίγα πράγματα θα μας δίνονται απλόχερα και έτοιμα.

  4. Η συνέχεια της δράσης και στην μετέπειτα ζωή μας είναι αυτό που πραγματικά θα μας χρειαστεί παραέξω…έτσι ώστε να μην είμαστε αναγκασμένοι να πληρώνουμε της κάθε μορφής «σημειώσεις» για μια ζωή…

  5. χαίρομαι για την αγωνιστικότητα που προσδίδει το νεαρό της ηλικίας. Παρόμοια είχα και εγώ.

    Ας δούμε όμως την αλήθεια σε κάποια πράγματα:

    1. Αν δεν με απατά η μνήμη μου, το αίτημα της δημοσίευσης των θεμάτων εξετάσεων μαζί με τις σωστές επιλύσεις αποτελεί πάγιο αίτημα φοιτητικών παρατάξεων εδώ και χρόνια. Οι μόνοι που προφανώς αντιδρούν και διαφωνούν είναι τα μέλη ΔΕΠ που θα επιφορτισθούν της διαδικασίας (ή οι βοηθοί τους). Είναι τουλάχιστον αφελές να νομίζουμε οτι θίγει σε μικρό ή μεγάλο βαθμό τις παρατάξεις και γιαυτό δεν το επιδιώκουν.

    2.Η «εκπαιδευτική εκδρομή» του 3ου έτους, όσο εκπαιδευτική είναι άλλο τόσο χαβαλετζίδικι είναι. Δεν έχω καταλάβει από που και ως πού ο έλληνας φορολογούμενος πρέπει να πληρώνει το σύνολο της εκδρομής. Το ΕΜΠ, τουλάχιστον για την εκδρομή δίνει πολλά λεφτά. Δεν ξέρω σε τι επίπεδο βρίσκονται οι χορηγείες πλέον που μαζεύουν οι διοργανωτές, αλλά στο δικό μου έτος είχα μαζέψει εν έτει 1999-2000 20,000,000 δρχ. και είχαμε ρίξει την τιμή της συμμετοχής στις 95.000 δρχ. (ούτε 300 ευρώ).

    3.Το δωρεάν σύγγραμμα και η ύπαρξη ποιοτικού συγγράμματος αποτελεί διακαή πόθο και απαίτηση όλων. Πάνω από ολα υπήρξαμε φοιτητές που επιδιώκαμε την πληρέστερη εκπαίδευσή μας. Όταν πάψει το εκπαιδευτικό σύγγραμμα να αποτελεί ένα αναγκαίο κακό για τα μέλη ΔΕΠ αλλά αποτελέσει κριτήριο αξιολόγησης στη διαδικασία ανέλιξης΄, ή επιτραπεί επιτέλους η μετάφραση ξενόγλωσσης βιβλιογραφίας και απολέσουμε το κόμπλεξ οτι κάθε μάθημα πρέπει να έχει βιβλίο γραμμένο από τον διδάσκοντα, τότε ναι θα αλλάξει η κατάσταση.

    Τα απλά παραδείγματα που σας αναφέρω δεν θα γίνουν πράξη μέσα από αγώνες που έρχονται και παρέρχονται. Θα γίνουν πράξη μόνο μέσα από αλλαγή νοοτροπίας, κουλτούρας και κατ΄εξακολούθηση νομοθεσίας που διέπει το εκπαιδευτικό μας σύστημα.

  6. @barbalios

    1)Κακά τα ψέμματα,η διάθεση σημειώσεων,αποτελεί ένα από τα δολώματα των (2) παρατάξεων,κανείς δεν μπορεί να το αρνηθεί αυτό.Όμως το ότι δεν υπάρχει διάθεση από τους ΔΕΠ να το κάνουν είναι για μένα ο σημαντικότερος λόγος.

    2)Ειναι αλήθεια ότι δεν μιλάμε για μία καθαρά εκπαιδευτική εκδρομή.Οταν όμως ζούμε σε μια χώρα όπου ο καθένας κοιτάει την πάρτη του και ο μόνος που επιβιώνει,είναι αυτός που την κοιτάει καλύτερα,τότε δεν μας μένει τίποτε΄άλλο από το να δράσουμε και εμείς έτσι.Το ξέρω,αυτό είναι ισοπεδωτικό,αλλά ή θα αλλάξουμε όλοι ως κοινωνία (προσωπικά δεν πιστεύω σε θαύματα) ή θα παίξουμε με τους υπάρχοντες όρους.

    3)Και εγώ μαζί σου στο θέμα των συγγραμάτων.Υπάρχουν πολλά μαθήματα,που τα ξένα αντίστοιχα βιβλία είναι αριστουργήματα και εμείς αγωνιζόμαστε με σημειώσεις γραμμένες στο χέρι (και προφανώς δεν αναφέρομαι στις δικές μου).Σαφώς και υπάρχουν και ελληνικά συγγράμματα πολύ καλά,αλλά είναι αδύνατον να υπάρχουν καλά για όλα τα μαθήματα.Πρέπει να εκμεταλλευόμαστε ότι καλύτερο υπάρχει.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: