Που είναι ο φοιτητικός σύλλογος, οεο;

Που είναι άραγε ο φοιτητικός σύλλογος Πολιτικών μηχανικών; Ο περίφημος αυτός σύλλογος που αριθμεί τόσα πολλά μέλη, που συγκαλεί δική του γενική συνέλευση ανάλογη της εκκλησίας της αρχαίας αθηναϊκής δημοκρατίας, που παίρνει σημαντικές αποφάσεις (;) για το μέλλον και το παρόν της σχολής και των φοιτητών της και που αναλαμβάνει πέραν τούτων τη ψυχαγωγία και τη διασκέδαση των φοιτητών μέσω διάφορων αθλητικών, πολιτιστικών , καλλιτεχνικών και λοιπών δραστηριοτήτων… Μήπως είναι μόνο στο βιβλίο – οδηγό για τη σχολή που παίρνουμε όταν πρωτογραφόμαστε και στη σφραγίδα που επικυρώνει διάφορες αποφάσεις και τα εκλογικά αποτελέσματα κάθε άνοιξη; Αναρωτιέμαι μήπως, γιατί υπάρχει και το ενδεχόμενο να είμαι στραβός (καθ’ ότι μύωπας) και να μη βλέπω και πολύ καλά… Πάντως αν τύχει και κάποιος εντοπίσει το σύλλογό μας, παρακαλώ να μου τον συστήσει, γιατί πρέπει να είναι και γαμώ τις οργανώσεις, αν κρίνω απ’ όλες τις περιγραφές και απ’ όλα όσα μας παρουσιάζουν για αυτόν…

Αυτομάτως, βέβαια, θα σκεφτούν κάποιοι: «μα πώς, αφού εγώ τη μπαλίτσα μου την παίζω στο 5Χ5 με άλλα φιλαράκια μου από τη σχολή και μάλιστα έχω και επιλογή: Καραπιάλη ή Βαζέχα, ανάλογα με ποιο γήπεδο με εξυπηρετεί καλύτερα. Τις εκδρομές μου μια χαρά τις κάνω με τους περισσότερους συμφοιτητές μου, στην Αράχοβα ή στο Πήλιο μάλιστα το χειμώνα (απ’ τους καλύτερους χειμερινούς προορισμούς) και στη Μύκονο ή την Ίο το καλοκαίρι (επίσης αντίστοιχα απ’ τους καλύτερους θερινούς προορισμούς). Τις εξόδους μου ωραιότατα τις απολαμβάνω, αν θέλω να τη βγάλω φτηνά πάω στα πάρτι που γίνονται στα διάφορα κυλικεία εντός του πολυτεχνείου και άμα γουστάρω κιόλας πάω και σε κανένα γνωστό κλαμπάκι ή σε κανένα γνωστό νυχτομάγαζο ν’ ακούσω αυτούς που βλέπω να τραγουδάνε στην τηλεόραση. Αν θέλω δε και πιο λαϊκές καταστάσεις πάω σε κανένα ρεμπετάδικο ή καμιά ταβερνούλα, γιατί και από αυτά έχει ‘η σχολή μου’. Μη σου πω ότι άμα είμαι στα πολύ χάι μου μπορεί να πάω και θέατρο ‘με τη σχολή’ ή να παρακολουθήσω και καμιά ταινία πιο ‘ψαγμένη’ μέσα στη σχολή. Και όλα αυτά τα κάνω με τη σχολή, με συμφοιτητές μου, τι μου λες εσύ που είναι ο φοιτητικός σύλλογος. Να ‘τος, τόσες εκδηλώσεις πάσης φύσεως προσφέρει…»

Δυστυχώς αγαπητέ, αυτό δε λέγεται φοιτητικός σύλλογος, αλλά κάπως αλλιώς. Μπορεί να λέγεται ‘Δ.Α.Π.’ ή ‘Π.Α.Σ.Π.’ ή ‘Π.Κ.Σ.’ ή ‘Ε.Α.Α.Κ.’ ή ‘ΕΓΚΕΛΑΔΟΣ’ ή ‘Ο ΜΠΙΛΗΣ ΟΡΓΑΝΩΝΕΙ ΚΑΙ ΓΑΜΩ ΤΙΣ ΕΚΔΡΟΜΕΣ’. Σε καμία, ωστόσο, περίπτωση δε λέγεται φοιτητικός σύλλογος, με ό,τι αυτό συνεπάγεται.
Θα έρθεις, λοιπόν, ξανά να μου πεις ότι εσύ περνάς καλά όπου και να πας, όποια παράταξη (ναι έτσι λέγεται, ‘φοιτητική’ παράταξη και όχι φοιτητικός σύλλογος) κι αν διοργανώνει την εκδήλωση, ότι δεν έχεις κανένα πρόβλημα με κανέναν και τελικά δεν κάνεις σε κανέναν κακό.

Προφανώς, αλλά αυτό δε σημαίνει απολύτως τίποτα. Δε σημαίνει ότι οι παρατάξεις αντικαθιστούν όσα ευαγγελίζεται το βιβλίο- οδηγός της σχολής ότι προσφέρει ο φοιτητικός σύλλογος. Δε σημαίνει ότι ο οποιοσδήποτε φοιτητής θέλει συνεπάγεται αυτομάτως και ότι μπορεί να συμμετάσχει, για ποικίλους λόγους (από οικονομικούς μέχρι ακόμη και λόγω των ιδεών και των πιστεύω του σε ακραίες περιπτώσεις). Δε σημαίνει εν τέλει ότι επιτυγχάνεται το καλύτερο δυνατό για κάθε φοιτητή, ακόμα και για σένα ή για μένα που συμμετέχουμε. Γιατί; Πολύ απλά διότι το φάσμα των δραστηριοτήτων είναι εξαιρετικά στενό και πολλές φορές προκαθορισμένο (με βάση πάντα συγκεκριμένα χαρακτηριστικά) και μη διαπραγματεύσιμο, διότι αναφέρεται σε μία μόνο μερίδα των φοιτητών (που πολύ σπάνια είναι η πλειοψηφία), διότι μπορούμε να έχουμε ακριβώς τα ίδια και ακόμα περισσότερα και καλύτερα χωρίς να χρειαστεί να χρηματοδοτήσουμε κανέναν, χωρίς να χρειαστεί να είμαστε αρεστοί σε κανέναν, χωρίς να χρειαστεί να παρακαλέσουμε για τίποτα και κυρίως χωρίς να μας τα δίνουν φοιτητικές ομάδες οι οποίες να απαιτούν σε αντάλλαγμα την ψήφο και την προτίμησή μας.

Επανέρχεσαι εκ νέου: ’καλά ρε μεγάλε, είναι ποτέ δυνατόν να οργανώσει όλα αυτά ο φοιτητικός σύλλογος ανεξάρτητα από τις φοιτητικές παρατάξεις; Και μάλιστα να πετύχει να γίνουν και καλύτερα’;

Κι όμως, αγαπητέ, είναι. Ορισμένες φορές δε πολύ πιο απλό απ’ ότι φαντάζεται κανείς. Παραδείγματα αρκετά: αν ψάξει κανείς λίγο καλύτερα θα ανακαλύψει ότι οι καλύτερες ομάδες και οργανισμοί είναι ανεξάρτητοι πολιτικών και παραταξιακών συμφερόντων, όπως η θεατρική ομάδα του πολυτεχνείου, η ομάδα κρουστών του πολυτεχνείου, η χορευτική ομάδα, το BEST (που σου δίνει την ευκαιρία να γνωρίσεις άλλους ευρωπαίους νέους και να ταξιδέψεις σε πολλές χώρες της Ευρώπης). Επιπλέον, σε επίπεδο σχολής, υπάρχουν παραδείγματα από άλλες σχολές που αναδεικνύουν την αποτελεσματικότητα του φοιτητικού συλλόγου εφ’ όσον αυτός οργανωθεί (με ξακουστό παράδειγμα την Οδοντιατρική Σχολή Αθηνών, η οποία διοργανώνει ‘ανεξάρτητες’ εκδρομές). Δείγματα έχουμε δει και στη σχολή μας, όπως με τη νεοσύστατη κινηματογραφική ομάδα (παρότι η πρωτοβουλία ανήκε σε παράταξη) ή ακόμη και με την εκδρομή της Τεχνικής υδρολογίας του 3ου έτους (στο μερίδιο που αναλογούσε στους φοιτητές και παρότι οι περισσότεροι απ’ αυτούς που βοήθησαν ανήκουν σε κάποια παράταξη). Ιδέες ακόμη περισσότερες: διοργάνωση εκδρομών ανάλογων με αυτές που κάνουν τώρα οι παρατάξεις, αλλά σίγουρα με λιγότερο κόστος συμμετοχής και με διαφορετικούς προορισμούς κάθε φορά (αντί να χρεώνεται ο φοιτητής για παράδειγμα 95€ για μια εκδρομή και ένα μεγάλο ποσό να πηγαίνει στην τσέπη της διοργανώτριας παράταξης, ενώ το κόστος ενός τρίκλινου δωματίου είναι 40€/βράδυ=27€/άτομο συνολικά –ύστερα από ειδική συμφωνία με το ξενοδοχείο αν ο αριθμός συμμετεχόντων είναι σημαντικός- και 600€ το λεωφορείο=12€/άτομο συνολικά προκύπτει συνολικό κόστος 40€ ), διοργάνωση πρωταθλήματος ποδοσφαίρου ή μπάσκετ ή άλλων αθλητικών δραστηριοτήτων στους χώρους του πολυτεχνείου ή σε δημόσια γήπεδα (όπως αυτό στις εγκαταστάσεις στο Γουδί απέναντι από την πύλη Κοκκινοπούλου όπου υπάρχει γήπεδο 5Χ5), οργανωμένη επίσκεψη σε διάφορα τεχνικά έργα εντός Αττικής με τη συνδρομή κάποιου καθηγητή (π.χ. σε εργοτάξια μετρό), μέχρι και συμφωνία με κάποιον κινηματογράφο, ώστε μια μέρα την εβδομάδα ή το μήνα το εισιτήριο να είναι μειωμένο για τους φοιτητές της σχολής μας (με την προϋπόθεση ενός αξιόλογου αριθμού συμμετεχόντων) και ό,τι άλλο μπορεί να προταθεί και να ενδιαφέρει έναν αξιοσημείωτο αριθμό φοιτητών.

Χρειάζεται όμως αυτενέργεια για να έχει αποτέλεσμα μία τέτοια προσπάθεια, πρωτοβουλία από τον καθένα, έμπρακτο ενδιαφέρον, συλλογικότητα, συνεργασία και διαλλακτικότητα για να λειτουργήσει σε πιο ευρύ φάσμα και να προσελκύσει περισσότερους φοιτητές ανεξαρτήτως πεποιθήσεων και τέλος σημαντική προσπάθεια, ανοιχτό μυαλό και πολλή διάθεση για να ξεπεραστούν διάφορα προβλήματα ορατά, αλλά και απρόβλεπτα. Είναι σε θέση οι φοιτητές της σχολής μας να δοκιμάσουν και οι παρατάξεις να στηρίξουν κάτι τέτοιο; Υπάρχει διάθεση, θετικό κλίμα, αρκετή ωριμότητα; Υπάρχει;

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: